Det där med att jobba obekväma arbetstider

Är nog många av oss vana vid, speciellt inom vården samt skiftarbeten på fabriker (t.ex. Sandvik, Forsmark). Disskussionen har gått lite på jobbet då arbetskollegor undrat om man inte har någon karl. Men som sanningen är tyvärr så jobbar man obekväma arbetstider samt helger så är det svårt att över huvud taget få till att träffa någon. Och speciellt om den sen man vill träffa själv jobbar skift och då händer det ofta att man jobbar om varandra. Det var som en jobbarkompis sa till mig, hon skulle träffa en karl, men han kunde bara på helgerna och hon jobba helger, så när dom ränkade ut när dom skulle kunna träffas så var det lördag om 1½ månad. Det är egentligen sjuk. Det kanske inte är så konstigt att många med sånna här arbetstider faktiskt är singlar.

Nu har ju inte jag någon jag träffar så, men ibland när man försökt få till det att träffa någon så blir det ofta lite jobbigt då jag jobbar mycket kvällar och helger. Så det blir ofta svårt att få till det. Och jag prioriterar inte att träffa karlar just nu, utan det viktigaste är att inte släppa mina vänner. Karlarna får komma i efter hand ´helt enkelt.

Och jag jobbar ju för det första helt sjukt mycket och sen jobbar jag både dag, kväll, natt, helg. Så att försöka få till något är inte alltid det lättaste. Men skam den som ger sig.

Min frånvaro här på bloggen senaste dygnen kanske ni kan lista ut, jag har helt enkelt jobbat, jobbat och jobbat. Jag hinner knappt med mig själv i perioder men det går. Jag har då inte träffat någon karl under de här dagarna utan det har varit rent jobb, och plugg naturligtvis. Nu jobbar jag ikväll sen imorgon heldag. Sen ska jag nog vara tillbaka i livet igen.

Egentligen, är det konstigt att folk som jobbar obekväma arbetstider och skift faktiskt är singlar många av dom?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0